Årets vintersesong fikk en brå og brutal slutt, vi måtte alle være hjemme, og alle måtte bidra i den felles nasjonale dugnaden for å ta knekken på koronaen.
Hyttene stod ubrukt, hotellsengene stod tomme og det yrende livet i bakkene og langrennssporet stilnet helt. Og til tross for at hyllene med gjær og dopapir overraskende fort ble tomme, var det god plass i butikkene.
Plutselig var det ikke ett kjent hyttefjes å si hei til – «kos deg på hytta i helgen!» Eller til nye gjester – «Joda, for å komme opp på fjellet tar du til venstre i rundkjøringa.»
Madonnaen
Norefjell skal synes
Nå står snart sommeren for døren, og Norge åpnes sakte, men sikkert opp igjen. Hyttene tas igjen i bruk og i området rundt Norefjell skal aktørene gjøre alt for at hotellsenger, utleiehytter og campingplasser fylles med opplevelseshungrige nordmenn.
I tett samarbeid har derfor Visit Norefjell, Sigdal og Eggedal Turistservice og Flå Vekst fulgt opp intensjonene om å presentere ett samlet fjell, der både nye og «gamle» gjester er velkomne.
Krøderbanen
Utover våren og sommeren vil du se at Norefjell er synlig på flere digitale flater. Her skal det brede utvalget av tilbud i området, som strekker seg fra Vikersundbakken i Modum til Bjørneparken i Flå, skape reiselyst blant nordmenn. Ulike grupper nordmenn, fra ung til gammel, med ulike ønsker for ferien. Norefjell har det meste, og det er ikke langt unna de store byene på østlandet.
Vi skal også vise at vi er vertskap i verdensklasse. Det skal være trygt å komme til Norefjellregionen og alle skal føle at de blir tatt godt imot og godt tatt vare på.
Vertskap handler om mennesker – oss alle, store og små – om møter, relasjoner, tillit og vennskap. Et godt vertskap er avgjørende for hvor vellykket en ferieopplevelse blir og vi er alle vertskap når turistene kommer til Norefjellregionen. Vi skal vise dem at de er velkomne, vi skal sørge for at de trives og at de ønsker å komme igjen og igjen.
Sommeren kommer til å bli kjempespennende for oss alle!